အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မူလတန္းပညာ မသင္ၾကားခဲ့ရသူမ်ားကို တစ္ႏုိင္ငံလံုး၏ ၿမိဳ႕နယ္ေလးပံု တစ္ပံုတြင္ သာ ေက်ာင္းျပင္ပပညာေရး ... အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မူလတန္းပညာ မသင္ၾကားခဲ့ရသူမ်ားကို တစ္ႏုိင္ငံလံုး၏ ၿမိဳ႕နယ္ေလးပံု တစ္ပံုတြင္ သာ ေက်ာင္းျပင္ပပညာေရးစနစ္ျဖင့္ စာသင္ေပးႏိုင္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရး သုေတသနဦးစီးဌာနမွ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးခင္ေမာင္ေထြးက မဇၩိမကိုေျပာသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၃၃၀ ရွိသည့္အနက္ ၿမိဳ႕နယ္ ၈၀ တြင္သာ မူလတန္းပညာမသင္ ခဲ့ရသူမ်ာ ကို ေက်ာင္းျပင္ပပညာေရးျဖင့္ သင္ေပးႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ၎ကေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းျပင္ပမူလတန္းပညာေရးဆိုသည္မွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေက်ာင္း မေနႏုိင္ခဲ့သူမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္း ထြက္ ေစာခဲ့သူမ်ားကို မူလတန္းပညာၿပီးဆံုးရန္ ျပန္လည္သင္ၾကားေပးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဦးခင္ေမာင္ေထြးက ဆက္ရွင္းျပသည္။ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာကြန္ရက္ (NNER) မွ ေဒၚသူသူမာက “အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ေနတဲ့သူေတြ ကၽြန္မတို႔ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ားႀကီးပါ။ အေရအတြက္အားျဖင့္လည္း အမ်ားႀကီးလိုအပ္တယ္။ ဒီထက္လည္း အမ်ားႀကီးလိုအပ္တယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ကျမင္တယ္” ဟုေျပာသည္။ ကုလသမဂၢကေလးမ်ား ရန္ပံုေငြအဖြဲ႔ (UNICEF) ၏ စီမံခ်က္ျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၿမိဳ႕နယ္ေျခာက္ခုတြင္ ေက်ာင္းျပင္ပပညာေရးသင္ၾကားေပးေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံနယ္စပ္ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအသင္းမွ ညိႇႏိႈင္းေရးမွဴး ဦးေအာင္ေက်ာ္တင့္ကလည္း “နည္းတာေပါ့။ အဲ့ဒါကို ေတာက္ေလွ်ာက္ လုပ္ဖုိ႔က်ေတာ့ ရန္ပံုေငြကလို ေသးတာေပါ့” ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယခုပညာသင္ႏွစ္ထိ သူငယ္တန္းေက်ာင္းအပ္ႏႈန္းမွာ ၉၈ ဒသမ ၅၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိေနၿပီဟု စက္တင္ဘာ ၈ ရက္က ေနျပည္ေတာ္တြင္ျပဳလုပ္သည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ စာတတ္ေျမာက္ေရးေန႔တြင္ အစိုးရက ထုတ္ျပန္ထားသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားက စာသင္ႏွစ္အစတြင္ ၎တို႔၏ကေလးမ်ားကို ေက်ာင္းအပ္ၾကေသာ္လည္း စာသင္ႏွစ္မဆံုးမီ ကေလးမ်ားကို ေက်ာင္းျပန္ႏုတ္ၾကသည္ဟု ဧရာ၀တီတိုင္း၊ ကန္ႀကီးေထာင့္ၿမိဳ႕ နယ္အတြင္းရွိ အမည္မေဖာ္လိုသည့္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမတစ္ဦးကေျပာသည္။ “အေစာပိုင္းက ေက်ာင္းလာအပ္ၿပီးေနာက္ေတာ့ အိမ္ေစာင့္မရွိလို႔၊ လက္တို လက္ေတာင္းခိုင္းဖုိ႔၊ ၿပီးေတာ့ စီးပြားေရး အဆင္မေျပလို႔ဆိုၿပီး ေက်ာင္းျပန္ႏုတ္ၾကတယ္” ဟု သူမကဆိုသည္။
Post by Mizzima - News in Burmese. Visit website
http://kmksgg.blogspot.com/?m=1 http://pktkmk.blogspot.com/?m=1
No comments:
Post a Comment